Ο Αυτισμός είναι μια ισόβια και επιστημονικά δυσεξήγητη νευροψυχιατρική διαταραχή.

Ο αυτισμός και οι συναφείς διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές χαρακτηρίζονται από συνδυασμό ποιοτικών αποκλίσεων της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της επικοινωνίας και του παιχνιδιού καθώς και από περιορισμένο, επαναληπτικό πρότυπο ενδιαφερόντων και συμπεριφοράς. Εκδηλώνονται νωρίς στη ζωή και επηρεάζουν βαθιά την αντίληψη του ατόμου για τον εαυτό του και τον κόσμο, τη μάθηση και την προσαρμογή στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Σύμφωνα με επιδημιολογικές έρευνες σε κάθε 10 χιλιάδες παιδιά που γεννιούνται, 50 είναι αυτιστικά.

Η θεραπευτική αντιμετώπιση του αυτισμού

και των συναφών διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών αποτελεί πρόκληση και αντικείμενο σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος επί σειρά ετών. Ενώ έχει αναγνωριστεί η βιολογική βάση και ο ρόλος των γενετικών παραγόντων στην αιτιολογία, δεν υπάρχει ακόμη μια συγκεκριμένη και αποτελεσματική θεραπεία, που να στοχεύει στην πλήρη αποκατάσταση του ατόμου. Η "θεραπεία" εστιάζει αρχικά στην πρώιμη διάγνωση και αξιολόγηση, με εξειδικευμένους εκπαιδευτές, και στην συνέχεια στο βαθμό κατανόησης του αυτιστικού ατόμου από το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον. Είναι σημαντική η αξία της πρώιμης παρέμβασης και της εξειδικευμένης εκπαίδευσης μέσα από ένα εντατικό εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης σχεδιασμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στην προσωπική ταυτότητα του αυτιστικού παιδιού. Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για τα παιδιά με αυτισμό περιλαμβάνει την εφαρμογή διαφορετικών προσεγγίσεων με στόχο την κατάκτηση βασικών κοινωνικών, επικοινωνιακών και γνωστικών δεξιοτήτων, προωθώντας την ανεξαρτησία και την γενίκευση της γνώσης σε κοινωνικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

Στα πλαίσια της σφαιρικής θεραπευτικής προσέγγισης σημαντική είναι η συμβολή μιας διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας ειδικών θεραπευτών. Η ποιότητα της θεραπευτικής αγωγής και η πρόοδος του παιδιού με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή εξαρτάται από την κλινική εμπειρία και την εξειδίκευση του θεραπευτή καθώς και την ικανότητά του στην προσέγγιση του παιδιού.

Ο Λογοθεραπευτής

ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού, ενσωματώνει ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων, με κατάλλληλο προσαρμοσμένο υλικό (pecs-Macaton) και την χρήση οπτικών συνθημάτων για την ενίσχυση της λεκτικής ή μη λεκτικής επικοινωνίας και την κατανόηση των εννοιών της γλώσσας. Σκοπός είναι όταν υπάρχει η χρήση του λόγου, αυτός να είναι λειτουργικός και το περιβάλλον του παιδιού να τον χρησιμοποιεί ως μέσο επικοινωνίας.

Ο Εργοθεραπευτής

έχει ως γενικό στόχο την βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ατόμου με αυτισμό. Μέσα από την παρέμβαση σε διαφορετικά περιβάλλοντα με ποικίλες μεθόδους, επιτυγχάνεται η κατάκτηση της μεγαλύτερης δυνατής ανεξαρτησίας του παιδιού με αυτισμό. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση μπορεί να βοηθήσει το άτομο με δυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασία (αρνητικές αντιδράσεις σε ήχους, στο άγγιγμα, στην υφή ρούχων ή φαγητών). Ακόμη, μπορεί να παρέχει συμβουλευτική στους γονείς και στους δασκάλους και τους ώστε να μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να προσαρμοστεί στο σπίτι και στο σχολείο. Επίσης, οργανώνει ομαδικά προγράμματα των παιδιών με αυτισμό με στόχο την κοινωνική τους αλληλεπίδραση.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός

αποσκοπεί στην κατάκτηση τόσο των γνωστικών δεξιοτήτων όσο και των προσχολικών μαθησιακών ικανοτήτων για την ομαλή ένταξη του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο. Στόχος είναι η ενίσχυση της κοινωνικότητας και της επικοινωνίας, η διαχείριση της συμπεριφοράς καθώς και η μαθησιακή εκπαίδευση του παιδιού με αυτισμό μέσω της οργανωμένης δόμησης του περιβάλλοντος (πρόγραμμα TEACCH).

Ο ψυχολόγος

εστιάζει στην ενσωμάτωση ενός ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος με στόχο την συμπεριφοριστική παρέμβαση. Εφαρμόζει τεχνικές τροποποίησης της συμπεριφοράς αλλά και τεχνικές μέσω των οποίων ενισχύονται οι επιθυμητές συμπεριφορές και μειώνονται οι ανεπιθύμητες. Οι συμπεριφοριστικές παρεμβάσεις ενισχύουν την κατάκτηση του λόγου, βελτιώνουν την συμπεριφορά και μειώνουν το άγχος των γονέων.

Τα άτομα με αυτισμό έχουν ανάγκη από οργανωμένο δίκτυο υπηρεσιών υγείας και εκπαίδευσης. Στο "Κέντρο Λόγου & Ειδικής Αγωγής" ο κάθε ειδικός μέσα από την δική του επιστημονική προσέγγιση συμβάλλει στις επιμέρους ανάγκες του αυτιστικού παιδιού. Όλοι μαζί όμως στοχεύουμε στην αποτελεσματικότητα της θεραπευτικής παρέμβασης.

Σε αγαπώ και σε νοιάζομαι. Θέλω να είσαι χαρούμενος. Θέλω να σε βοηθήσω όπως μπορώ. Γι’ αυτό και μπαίνω σε διαδικασία να μάθω τη γλώσσα σου. Για να επικοινωνώ μαζί σου και να καλύπτω τις ανάγκες σου. Γι’ αυτό σε υποστηρίζω με κάθε τρόπο. Κι αν κάποιες φορές σου φαίνεται βαρύ το πρόγραμμά σου με τους τόσους πολλούς δασκάλους, γιατί σ’ αγαπώ, γι’ αυτό σε σπρώχνω. Ταυτόχρονα όμως, θα θελα να σου πως σ’ αγαπώ και δεν με ενδιαφέρει αν θα μπορέσεις να μάθεις όσα ένα άλλο παιδί της ηλικίας σου, αν παίζεις με «περίεργα» παιχνίδια ή αν θέλεις συχνά χρόνο να περνάς μόνος σου. Θέλω να γνωρίζεις πως δε με νοιάζει που δε μου μιλάς όταν δε θες». Με ενδιαφέρει να βλέπω το πώς προοδεύεις. Πώς συνδέεσαι με τους γύρω σου πιο πολύ από ό,τι παλιά. Με νοιάζει να σε βλέπω σιγά σιγά να μπορείς εσύ ο ίδιος να διαχειριστείς τη διαφορετικότητά σου. Και σίγουρα με νοιάζει να είσαι γεμάτος χαρά! Γιατί αν δεν έχεις χαρά, τι να τις κάνεις όλες τις γνώσεις και όλη την επικοινωνία του κόσμου.

Ωράριο Λειτουργίας

Δευτέρα - Παρασκευή: 09:00 - 21:00

Το Κέντρο λειτουργεί με ραντεβού.

Συνεργασία με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.